28 Aralık 2014 Pazar

Bir Metafor Olarak Veba - Özlem Bayram


"Bir hapsedilmişliği başka bir hapsedilmişlikle göstermek, gerçekte var olan herhangi bir şeyler göstermek kadar mantığa uygundur."  Daniel de Foe  
                                                                           
     Albert Camus'un Veba adlı eserinin daha ilk sayfasında Daniel de Foe tarafından söylenmiş bu söz bize Romanda anlatılan "hapsedilmişliğin " gerçekte hangi hapsedilmişliğe dikkat çekmemiz geretkiği  konusunda okura ipucu vermektedir.

21 Aralık 2014 Pazar

Rolf Lapperts Lesung in 418 - Seda Gülfem Yalçın

Biographie
Rolf Lappert, geboren 1958 in Zürich, ist ein Schweizer Schriftsteller. Bevor er sich entschloss Schriftsteller zur werden, absolvierte er sein Ausbildung als Grafiker. Bereits im Alter von 20 Jahren, hat er angefangen Kurzgeschichten, Romane und Erzählungen zu verfassen. Sein erster Roman erschien im Jahre 1982 "Folgende Tage ". 1984 folgte sein zweiter Roman "Passer". Neben Romane erschien auch sein Gedichtband "Die Erotik der Hotelzimmer" (1982) und der zweiter Gedichtband "Im Blickfeld des Schwimmers" (1984). Die vier Bücher erschienen im Basler Verlag.
In den Achtzigerjahren unterbrach er für längere Zeit das Schreiben, für Gründung eines Jazzclub. Nach zehn Jahren meldete sich Lappert, mit seinem neuen Roman "Der Himmel der perfekten Poeten" (1994) zurück. Dies war der erste Teil einer Amerikanischen Trilogie, der zweiter Teil "Die Gesänger der Verlierer“ erschien im Jahre 1995. 1996 unterbrach er wieder sein literarisches Schreibkariere und arbeitete bis 2004 als Drehbuchautor.

20 Aralık 2014 Cumartesi

Albert Camus’nün Veba Romanında Esareti Yaşayan İki Karakter Cottard ve Paneloux - Günay Gündüz

     İkinci ve son katta, sol kapının üzerinde kırmızı tebeşirle ‘’Girin, kendimi astım’’ yazıyordu. İçeri girdiler. Devrilmiş bir sandalyeyle, bir köşeye itilmiş masanın üzerinde bir ip asılıydı. Ama boşlukta sallanıyordu… (s.27)

18 Aralık 2014 Perşembe

Tanrıkadın/Feyza Hepçilingirler - Esra Jorkowski


         ...çünkü her kadın biraz tanrıdır. Yalnız o güce, kendisini katarak, kanıyla canıyla besleyerek yaşam verme gücüne sahip olduğu için değil, yaşamın her alanında alçakgönüllü bir üretkenlikle yaratıcılığını sürdürdüğü, beslemek, büyütmek gibi tanrı niteliklerini, bunlarla övünmeyi aklına bile getirmeden taşıdığı için de...

15 Aralık 2014 Pazartesi

Yüzyıllık Uyuyan Güzel - Öyküm Ören


    ''Uyuyan Güzel'' Grimm Kardeşlerin yazdığı klasik bir masaldır. Bu masalda diğer masalların da temel olarak birleştiği bazı noktalar vardır. Giriş bölümünde ''bir zamanlar'' diyerek başlaması masalın düşsel yanını vurgulamıştır.

13 Aralık 2014 Cumartesi

12 Aralık 2014 Cuma

Albert Camus’nün “Saçma” Felsefesi ve “Saçma” Kavramının Veba Romanındaki Anlamı Üzerine - S. Cevahir Işık


“Kötü nedenlerle de açıklansa, açıklanabilen bir dünya bildik bir dünyadır. Buna karşılık, birdenbire düşlerden, ışıklardan yoksun kalmış bir dünyada insan kendini yabancı bulur. Yitirilmiş bir yurdun anısından ya da adanmış bir toprağın umudundan yoksun olduğu için, bu sürgünlük çaresizdir. İnsanla yaşamı, oyuncuyla dekoru arasındaki bu kopma, uyumsuzluk* duygusunun ta kendisidir”[1]

Piyanist/Sanatı Öldüremeyen Savaş - Uğur Eyüboğlu


- Duvarın bu tarafında daha iyi hissediyorsun ha?
- Evet. Ama bazen hangi tarafında olduğumu hala bilmiyorum.

My Life As A Man* - Meral Oraliş


Blaubart, Mavi Sakal İsviçreli yazar Max Frisch’in yaşarken yayımladığı son anlatısı. Metni Ekim-Aralık 1981’de kaleme aldı. Önce Frankfurter Allgemeine gazetesinde tefrika olarak yayınlanan metin, 1982 yılında da kitap olarak piyasaya çıktı.

6 Aralık 2014 Cumartesi

‘Sonnenallee’ Filmi Analizi - Bugay Akyüz

 

    Leander Haußmann’ın yönettiği Sonnenallee filmi ilk kez 1999 yılında yayınlanır.  Film Haußmann’ın gençlik yıllarının geçtiği DDR’daki hayatı konu alır.